Uporabi kodo: ''BANDASYBEST'' za BREZPLAČNO dostavo!
Vračila smo podaljšali na 60 dni!
Več kot 75.000 dostavljenih izdelkov!
hernija
Hernija diskusa ali išias?
12 maja, 2019
5 enostavnih vaj za zdravo hrbtenico
20 junija, 2019

Ali so črevesne bakterije krive, da ne izgubljamo kilogramov?

Trdovratni kilogrami jim pravimo. Zdi se, da je v našem telesu neka sila, ki nam otežuje izgubo maščobnih oblog, ki se tako rade zadržujejo na estetsko najbolj neprimernih mestih. Bi ta sila lahko bili mikroorganizmi, ki prebivajo v našem črevesu? Zadnje čase vedno več znanstvenikov poroča o vplivih, ki jih ima črevesna mikrobiota na naše telo. Kaj pa sploh je črevesna mikrobiota in ali res upravlja z nami?

Črevesna mikrobiota

Črevesna mikrobiota je kompleksni mikrobni ekosistem v človeškem črevesu, ki komunicira z zunanjim in notranjim okoljem in ima pomembno vlogo pri zdravju in boleznih. Skrbi za vzdrževanje črevesne homeostaze , tvori naravno pregrado pred naselitvijo patogenih bakterij, prebavlja in vpliva na absorpcijo hranil, vpliva na imunski sistem in modulira izražanje genov (1).

Dejavnik, ki naj bi v veliki meri prispeval k razumevanju razlik med posamezniki je genetski bazen teh mikroorganizmov, integriran v površino človeške sluznice, ki ga imenujemo tudi mikrobiom. Ta ima skupno veliko več genov, kot človeški genom in nekako predstavlja človeški ”sekundarni genom” (2). In prav zaradi tega je pomemben individualen pristop pri načrtovanju prehrane. Kolikšen vpliv pa pravzaprav imajo črevesne bakterije na naše telo in ali se res one ”odločajo” ali bomo zdravi, ali lahko jemo določeno vrsto hrane in ali bomo lahko izgubili odvečne kilograme?

Mikroorganizmi črevesne mikrobiote imajo simbiozno razmerje s svojim človeškim gostiteljem. Skupaj z drugimi pomembnimi dejavniki, kot so življenjski slog in genetika, lahko modulirajo odzive na prehrano. Ena od raziskav (3) je dokazala povezavo med mikrobioto in TMAO , spojino, ki nastaja v črevesju med prebavo rdečega mesa, in naj bi v prevelikih količinah predstavljala tveganje za nastanek srčno-žilnih obolenj. V plazmi pacientov, ki so uživali antibiotike, so opazili močno znižano raven TMAO, ki se je, ob prenehanju uživanja antibiotikov, ponovno zvišala. To pa nikakor ne pomeni, da antibiotiki znižujejo tveganje za nastanek srčno-žilnih obolenj, rezultati raziskave zgolj potrjujejo dejstvo, da je za poglobljeno razumevanje mikrobioma potrebno opraviti še kar nekaj raziskav.

Zdrava mikrobiota pomeni prava količina in sestava mikroorganizmov v črevesu. Neravnovesje črevesne flore, kar imenujemo disbioza, naredi telo ranljivejše in bolj dovzetno za različne infekcije in poveča tveganje za razvoj debelosti in z njo povezanih presnovnih motenj, kot so presnovni sindrom, diabetes, srčno-žilne bolezni, alergije ter ostale vnetne bolezni (4). Disbiozo povzroča nezdrav življenjski slog, torej nepravilna prehrana in premalo gibanja, poleg tega pa imata velik vpliv tudi stres in pomanjkanje spanja.

Vpliv na možgane

Raziskave so pokazale, da ima črevesna mikrobiota velik vpliv tudi na možgane, in sicer preko povezave črevesje-možgani vpliva na anksioznost in toleranco za bolečino (5). Znanstveniki ugotavljajo, da je neustrezna sestava mikrobiote značilno prisotna pri ljudeh s poslabšanimi kognitivnimi funkcijami, depresijo in nevrodegenerativnimi obolenji (6). Tej pripisujejo pomembno vlogo pri regulaciji razvoja mikroglije in astrocitov ter posledično na nevrofiziološke procese (razvoj živčevja, prenos signalov prek živčnih celic, ohranjanje zdrave možganske pregrade) (7).

Črevesne bakterije so torej lahko prijateljice ali sovražnice našega fizičnega telesa in tudi naše psihe. Poglejmo kako vplivajo na presnovo določenih hranil.

Primer so flavonoidi in druge polifenolne spojine prisotne v sadju in zelenjavi. Velik del teh spojin pride do debelega črevesa, kjer s pomočjo bakterij mikrobioma hidrolizirajo in fermentirajo. Od sestave mikrobioma pa je odvisna biokonverzija saj imajo nekateri ljudje večjo sposobnost pretvorbe flavonoidov, posledica česar je lahko produkcija metabolitov z večjo biološko aktivnostjo (8).

Kot vidimo, je mikrobiom ”kriv” za marsikaj, zadnje čase pa na obtožni klopi sedi tudi zaradi oteževanja izgubljanja odvečnih kilogramov.

Mikrobiom kot faktor pri nastanku debelosti

V času, ko je debelost v porastu, prehranske intervencije pa na dolgi rok niso učinkovite, znanstveniki ugotavljajo, da naj bi bil za »jojo« efekt (velika akumulacija odvečne maščobe, ki se pojavi pri nihanju teže) kriv prav mikrobiom. Rezultati ene od raziskav (9), ki je potekala na miših, so pokazali, da imajo miši z normalno telesno maso in z zgodovino debelosti drugačno sestavo mikrobioma od miši, ki nikoli niso bile debele in prav to naj bi bil vzrok za vračanje kilogramov. Poleg tega se je izkazalo, da ob presaditvi mikrobioma debelih miši v normalno hranjene, so te, ob hranjenju s hrano, bogato z maščobami, hitreje pridobivale maso in kazale presnovne znake značilne za debelost. Samo na podlagi sestave mikrobioma so lahko znanstveniki z veliko natančnostjo napovedali pridobivanje mase, napovedniki pa so bakterije, ki razgrajujejo flavonoide ter bakterije iz rodu Lactobacillus (9).

Kot smo že omenili, je mikrobiom povezan s centralnim živčnim sistemom. Da neustrezna sestava spodbuja hiperfagijo ter povečano shranjevanje energije v obliki maščobe, so potrdili rezultati raziskave (10), ki je potekala na miših in je pokazala, da se pri interakciji mikrobiom-hranila pri glodalcih, hranjenih s prehrano bogato z maščobami, močno poveča produkcija acetata , ta pa vpliva na aktivacijo parasimpatičnega dela živčevja, posledica česar je povečano izločanje grelina  in z glukozo stimuliranega inzulina, kar povečuje občutek lakote (10).

Kot smo že na začetku zapisali, pa naš mirkobiom ni prepuščen naključju. Za oblikovanje le-tega je ključnega pomena prehrana, saj ga lahko sledenje določenemu načinu prehranjevanja že v tednu dni močno spremeni, te spremembe pa se kažejo v ekspresiji genov (11) ter posledično na celem telesu in psihi.

V kolikor bi se tudi vi želeli izogniti posledicam neustrezne črevesne mikrobiote, izpolnite vprašalnik in skupaj s prehranskimi strokovnjaki poskrbite za zdrav um in telo.





    Izpolni vprašalnik in pridobi
    brezplačno osebno svetovanje





    Ali trenutno redno vadiš?


    Imaš alergijo ali intoleranco na katero izmed živil (jajca, arašidi, ribe, mleko)?

    Koliko obrokov običajno zaužiješ v enem dnevu?

    Se ti kdaj pojavljajo težave s prebavo ali občutiš napihnjenost?

    Želim prejeti klic za rezervacijo osebnega posveta:




    Pošlji obrazec za brezplačno osebno svetovanje

    © Copyright 2021 TvojTrener.si | Vse pravice pridržane. 

    Bravo! Si en korak bližje svoji sanjski postavi in boljšemu počutju.
    Ne pozabi. S treningi lahko prekineš kadar koli želiš in če ne boš zadovoljna, ti povrnem kupnino. Brez vseh težav.

    Izpolni obrazec, da se lahko dogovoriva za prvi trening. V kolikor boš želela, lahko pred pričetkom vadbe, opraviva BREZPLAČNI osebni posvet, da boš popolnoma brez dvomov.

    Zaupalo mi je že več kot 1000 žensk. Pomagala bom tudi tebi do popolne postave in odlične kondicije. Če s treningi ne boš zadovoljna, ti povrnem kupnino. Brez težav in vprašanj.

    PREOBRAZBE NAŠIH STRANK
    Spoznaj Vesno. Skupaj sva se znebili več kot 25kg!
    Spoznaj Slađano. Zaupala mi je, in znebili sva se 20kg+!
    Ženski topi in majice
    Najdi svojo velikost
    S pomočjo spodnjega grafikona določite svojo velikost. Če ste na meji med dvema velikostma, naročite manjšo velikost za tesnejšo namestitev ali večjo velikost za ohlapnejšo. Če vaše meritve za oprsje in pas ustrezajo dvema predlaganima velikostma, naročite velikost, označeno z meritvijo oprsja.
    Vsa merjenja so v cm.
    Pišite nam, če potrebujete dodaten nasvet za določen izdelek.
    Ženske pajkice in spodnji del
    Najdi svojo velikost
    S pomočjo spodnjega grafikona določite svojo velikost. Če je ena od telesnih meritev na meji med dvema velikostima, naročite manjšo velikost za tesnejšo namestitev ali večjo velikost za ohlapnejšo. Če vaše telesne meritve za boke in pas ustrezajo dvema predlaganima velikostma, naročite tisto, ki jo navaja meritev kolka.

    Pišite nam, če potrebujete dodaten nasvet za določen izdelek.

    Scrunch pajkice
    Najdi svojo velikost
    S pomočjo spodnjega grafikona določite svojo velikost. Če je ena od telesnih meritev na meji med dvema velikostima, naročite manjšo velikost za tesnejšo namestitev ali večjo velikost za ohlapnejšo. Če vaše telesne meritve za boke in pas ustrezajo dvema predlaganima velikostma, naročite tisto, ki jo navaja meritev kolka.
    Višina in teža modela na sliki
    Model je visok 173 cm in tehta 63 kg. Nosi velikost M.

    Pišite nam, če potrebujete dodaten nasvet za določen izdelek.